Kaikki tämän palvelun toiminnot ovat asiakaskohtaisesti asetuksista käyttöönotettavissa. Palvelun näytöt muokkautuvat käyttöönotettujen palvelujen mukaan.
Yleistä tietoa palvelusta
Palvelussa käytetään erilaisia kirjautumistapoja, kuten
- henkilökohtaiset tunnukset
- rajatun ajan voimassa oleva sähköpostilinkki
Palvelu sisältää:
- TaikaTilaus hallintaosion, jolla hallinnoidaan myytyjen tuotteiden ja
palveluiden tilaajatietoja, sekä asiakkaiden tilauksia, tuotteita ja
niiden jakelua, mediamyyntiä ja laskuttamista.
- OmaPalvelun, jossa asiakkaat (lehden tilaajat ja ilmoituksen ostajat) pääsevät ylläpitämään omia tietojaan, tekemään uusia tilauksia ja hallinnoimaan ilmoituksiaan/mainoksiaan, sekä näkevät aiemman tilaus-, osto- ja laskutushistoriansa.
- Näköislehti voidaan myös esittää täällä.
- OmaIlmoitus palvelun, jossa hallinnoidaan yksittäisen ilmoituksen materiaaleja esim. ulkopuolisen aineiston käsittelijän kanssa
Eri toimintojen näkyvyyttä hallitaan erikseen aktivoitavilla, toimintokohtaisilla käyttöoikeuksilla
Käyttöön aktivoidut toiminnallisuudet näkyvät vasemman reunan valikkolistalla ja niiden järjestys päivittyy dynaamisesti eli käyttäjän toimintatapojen mukaisesti (eniten käytetyt näkymät/toiminnot ’nousevat’ valikkolistalla ylemmäksi)
Lisää yleistä tietoa palvelusta
Kaikkiin tämän palvelun toimintoihin liittyvät ohjeet löytyvät ohjelman yläpalkin Ohjeet –ikonia klikkaamalla
Palveluun liittyvät viestintä on nähtävissä kaikille käyttäjille Ilmoitukset –ikonia klikkaamalla. Näkymään koostetaan mm.
- TaikaTilauksen tiedotteet
- Palvelun kehitysuutiset
- Asiakaskohtainen tilannetiedotus (esim. yleisen vian tukipyynnöt/tilannetiedot)
Käyttötunnukset ja kirjautuminen
Hallintakäyttöä (TaikaTilaus -toimintoja) varten tarvittavat tunnukset pääsee syöttämään kopioimalla https://yritys.taikatilaus.fi linkin selaimen osoitekenttään.
Tilaaja-/ilmoitusasiakaiden käyttöä eli OmaPalvelu -toimintoja varten tarvittavat tunnukset pääsee syöttämään kopioimalla https://OmaTaika.taikatilaus.fi linkin selaimen osoitekenttään
- Selaimen osoite muuttuu asiakaskohtaisen nimeämisen mukaiseksi, esim. OmaLehti
Sovelluksen käyttö
Selaimen siirtymispainikkeita EI SAA KÄYTTÄÄ, vaan pitää käyttää palvelun omia painikkeita, kuten ”Palaa/Peruuta”
Paluu -painikkeen viereen näytetään erilaisia toimintokohtaisia lisäikoneita, kuten Leikepöytä, taulukon ja laskun lataaminen jatkokäsittelyä varten (esim. tulostamista)
Ohjelma näyttää virheilmoitukset korostamalla virheellisen kentän ja näyttämällä vielä lisätietoja ilmoituksessa
Kenttäkohtaiset ohjeet löytyvät viemällä hiiren kursorin kentän nimen kysymysmerkin kohdalle
Asiakaskohtaiset näkymät
Näissä ohjeissa esitetyt mallikuvat voivat poiketa asiakaskohtaisesti toisistaan eri näkymissä aktivoitujen asetuksien mukaisesti mm.
- Käyttäjittäin (roolipohjaiset)
- Toiminnoittain
- Kentittäin
- Valikoittain
Lopetus ja käyttäjän tiedot
Omat tiedot –valikosta voi muokata kirjautuneet käyttäjän tietoja ja vaihtaa tunnukseen liittyvän salasanan
Kirjaudu ulos valinnalla päätetään työskentely ja kirjaudutaan ulos palvelusta
Käyttäjän tiedot –näkymässä kirjautunut käyttäjä pääsee muokkaamaan yhteystietojaan
